Bømlo Næringsråd Kunde
Utfordringen
Å holde nettsteder oppdatert med nyheter og riktig informasjon er tidkrevende.
Med ansvar for flere nettsteder som deler noe av den samme informasjonen, ønsket Bømlo Næringsråd en bedre måte å holde sidene levende, uten for mange manuelle operasjoner.
Løsningen
Vi bygde opp sidene til Bømlo Næringsråd med Headless CMS (Content Management System), som med utgangspunkt i EN database gjør at de blant annet kan:
- skrive en nyhet som de velger hvor skal publiseres 💡
- oppdatere informasjon om en bedrift som er omtalt flere plasser 🏙
- gjenbruke kartløsninger 🗺
Dette er et eksempel på hvordan en med gjennomtenkt datahåndtering kan automatisere en del tidkrevende manuelle prosesser i arbeidshverdagen.
1 database 3 nettsider
Ta en titt
Per i dag benytter næringsrådet databasen for å vedlikeholde tre ulike sider. Dette kan enkelt skaleres.
Alle sidene har egne budskap og formål, men noe av informasjonen er den samme - brukt på nye måter med tilpassede visuelle uttrykk:
Opplev Bømlo
Opplevbomlo.no er en side for å vise lokale og tilreisende hva Bømlo har å tilby. Her finner du oversikt over opplevelser, overnattingstilbud, handel og turistbedrifter.
Alt dette er samlet på et oversiktskart som gjør det enkelt å finne frem, eller du kan sortere via tags for den type kategorier du er interessert i.
Bømlo Næringsråd
På Bømlo Næringsråd sin hjemmeside finner du informasjon om organisasjonen, arbeidet de gjør, medlemsbedrifter, hendelser og nyheter.
Rubbestadneset
Rubbestadneset.no er en samleside med flere undersider:
- Onestopshop
- Industriklynga NMEC
- Om Rubbestadneset
Disse sidene benytter noen av de samme nyhetene og bedriftene som er publisert på bomlonr.no. For "onestopshop" har vi også laget et eget havnekart som viser lokasjonene til de ulike medlemsbedriftene, i tillegg til dypner ved kai.
"Om Rubbestadneset" benytter kartet fra opplevbomlo.no, men med et relevant utsnitt for område som en her ønsker å vise frem.
Tilbakemelding fra kunde
“Å ha éin database for oppdatering av informasjon, som kan visast fram til ulike målgrupper på ulike nettstader, gjev store tidsbesparingar på vedlikehald av data, men ikkje minst moglegheita av å spisse bodskapen på ulike nettsider retta mot ulike målgrupper”
Nina Ingvaldsen, daglig leder i Bømlo Næringsråd.