Lyll Kunde

Utfordringen

Hvordan bygger vi en digital løsning hvor bedriftene selv kan annonsere på nettaviser nasjonalt og internasjonalt på under 2 minutter?

Vår løsning: Lyll - superenkel digital annonsering på nettaviser

Lyll er en komplett digital tjeneste for å laste opp, tilpasse, publisere og administrere annonser - når som helst, hvor som helst.

Løsningen vi bygger for Lyll gjør at du selv kan annonsere på nettaviser både nasjonalt og internasjonalt på under 2 minutter - uansett budsjett.

Sammen med Lyll har målet vært å bygge en digital løsning som vil revolusjonere nettavisannonsering.

Customer profile user interface

Lyll Kunde

Hvordan løste vi det?

Steg 1: Forprosjekt og prototyping

Steg 2: Sammensetning av team

Steg 3: Utvikling av versjon 1 av løsning

Steg 4: Lansering av løsning

Steg 1: Forprosjekt og prototyping

Sammen med Lyll sine gründere satte vi sammen et lite team av designere og utviklere for å sammen definere hvilken utfordring vi ønsket å løse. Gjennom en iterativ prosess definerte vi sammen hva som som måtte være minimum funksjonalitet for ønsket løsning.

Resultatet ble en klikkbar prototype som Lyll sine gründere kunne ta med og teste på ulike kunder. Basert på tilbakemeldinger fra testkunder jobbet vi fram en endelig prototype av løsningen, og var da klar for steg 2; sammensetning av utviklingsteam.

Customer profile user interface

Steg 2: Sammensetning av tverrfaglig team

Gjennom forprosjekt og prototyping av løsning definerte vi rammer og ambisjonsnivå for versjon 1 av ønsket løsning.

Sammen med Lyll satte vi nå sammen et fleksibelt tverrfaglig team med bred erfaring og kompetanse til å utvikle definert løsning.

Teamet bestod av en Tech lead(backend) og design fra vårt Bergenskontor, samt 2 frontend utviklere fra vårt kontor i Polen.

Med en definert klikkbar prototype, samt teamet på plass var vi da klar for en rask og effektiv utviklingsprosess.

Customer profile user interface

Steg 3: Utvikling av versjon 1 av løsning

I prosjektets første fase var det et ønske fra Lyll å raskt kunne vise fram en løsning til sine investorer. Teamet fokuserte derfor ressursbruken på utvikling av web applikasjonen(frontend).

Da teamet allerede hadde på plass en klikkbare prototype som var kundetestet, kunne teamet fokusere helt og fullt på å utvikle en identisk webapplikasjon. Dette gjorde at gründerne i Lyll allerede etter 6 uker kunne vise fram en første versjon av løsningen til sine investorer. Teamet kunne nå rette fokus mot backendutvikling, og i tett samarbeid mellom frontend og backend utvikle en fullverdig løsning.

Customer profile user interface

Steg 4: Lansering av løsning

Fra første kodelinje ble skrevet i dette prosjektet, tok det under 6 måneder før Lyll kunne onboarde de først pilotkundene.

Basert på tilbakemeldinger fra de første pilotkundene jobbet utviklingsteamet i Ilder tett med produkteier hos Lyll for å strømlinje kundeopplevelsen fram mot lansering.

Reslutatet ble en brukervennlig og selvbetjent digital løsning som gjør at små og store bedrifter nå selv kan annonsere på over 100 norske nettaviser og nettsteder.

Customer profile user interface

Tilbakemelding fra kunde

"Vi valgte Ilder da vi hadde behov for fleksibel og tverrfaglig utvikler kompetanse i de ulike fasene av prosjektet, og Ilder kunne dekke alt fra design og UX til frontend og backend. Vi betalte da kun for det vi trengte, i tillegg til at de har erfarne folk som overleverte på våre forventinger."

Camilla Frydenbø, Daglig leder i Lyll

Kanskje vi også kan hjelpe deg? Ta kontakt.